Narrativa

La Licorne, animal mitológico, representa la nueva colección de Sd·edicions dedicada a la literatura francesa del siglo XIX y principios del XX.

Provença, 183, 5è 4a - 08036-Barcelona
info@sdedicions.com
tel. + fax: 93 451 45 57
Disseny web: Renart Edicions

Confessions de Sylvius, la bohèmia d

12,00 € 

Confessions de Sylvius és una de les primeres novel·les de Champfleury. Aquesta traducció està basada en l’edició de 1857, publicada a Brussel·les per l’Office de Publicité —editora de Pierre Jules Heztel—, dins la col·lecció «Heztel», que va incloure, entre altres autors, Jules Verne, Alexandre Dumas o Victor Hugo. Una obra carregada d’enginy, ironia i sentiments en la qual el protagonista, Sylvius, ens converteix en confidents a través de les seves reflexions, cartes i secrets amorosos.
Narrats en primera persona i salpebrats amb divertits comentaris, el protagonista aireja els seus pensaments a través de les cartes que envia a Tony, durant les seves trobades amb les amants o en el decurs de diverses tribulacions. Un joc narratiu en tres nivells —narració descriptiva, vius diàlegs i escriptura epistolar— que permet al lector observar de prop el context i la realitat social dels personatges.
Una clara mostra del moviment realista. El que aparentment es dibuixa com una relació d'amors platònics, no és altra cosa que la tapadora d'una incipient timidesa vernissada de neurosi, a més d'un repertori de muses: una cosidora, una portera, una bugadera o una copista del Louvre, totes de senzilla extracció social, plenament d’acord amb la bohèmia del nostre protagonista.

Jules François Félix Husson (1821-1889), escriptor i crític francès conegut amb el pseudònim de Champfleury, va ser un defensor fervent del realisme artístic. Autor de títols cèlebres, com Chien-Caillou (1847) i, sobretot, Les Chats: histoire, moeurs, observations, anecdotes (1869), que aplega una sèrie d’estampes en les quals els gats reben un tracte gairebé humà a través de les il·lustracions, entre altres, de Delacroix o Manet, que van contribuir a estendre la fama del llibre. Davant l’estil colorista i vibrant dels germans Goncourt, Champfleury va propugnar una prosa realista que li va permetre descriure amb franquesa personatges i entorns.
Champfleury no va cursar estudis oficials, sinó que va bastir la seva educació guiat per les pròpies inquietuds i apetències. Va tenir un paper essencial en la revaloració de l’obra dels germans Le Nain, com també en la del seu contemporani Courbet.
Gràcies al profund coneixement de la ceràmica i la porcellana, Champfleury va ser, durant els últims disset anys de la seva vida, conservador de la col·lecció del Museu de Sèvres.

ISBN: 978-84-942431-0-3
89 pàgs. 14 x 18 cm Rústica

<< retorn