Aquest lloc web fa servir 'cookies'. Si hi continueu navegant considerarem que n'esteu acceptant l'ús. Més informació   OK

Mudito & Co.

Mudito & Co. es una colección que desde 2004 dirige Juan José Lahuerta y que tiene por objetivo la edición de libros de pequeño formato muy seleccionados a partir de una gran exigencia de calidad y rareza en la elección de los temas, textos, traducciones, ilustraciones, composición tipográfica, etc. La intención es publicar entre cuatro y cinco libros por año, con una tirada de 500 ejemplares. El proyecto editorial de Mudito & Co. es abierto, pero está dividido esencialmente en tres secciones: ensayo sobre la ciudad contemporánea, ensayo de arte y arquitectura, y poesía inédita.

Medalla FAD en 2007 por su labor editorial.

Provença, 183, 5è 4a - 08036-Barcelona
info@sdedicions.com
tel. + fax: 93 451 45 57
Disseny web: Renart Edicions
Política de privacitat

Sobre els

15,00 € 

Sobre els papiers collés
“Encara que els primers collages tenen una data d’execució precisa (Pablo Picasso, un hule damunt una tela, la primavera de 1912, i Georges Braque, diversos trossos de faux bois damunt un paper, la tardor del mateix any), l’acte de retallar i enganxar materials aliens a la pintura per fer-los compartir espai amb el sofisticat traç de la mà de l’artista forma part del procés de recerca lligat a l’evolució del cubisme. Sense aquest marc de desafiament a l’espai pictòric tradicional, que s’acaba convertint en una confrontació amb el mateix concepte de pintura (en les seves conseqüències, si més no), el collage no s’hauria concretat, o no s’hauria concretat, almenys, com el duen a terme Braque i Picasso entre 1912 i 1914. Vista la importància del cubisme en l’evolució de les formes artístiques del segle XX, i alhora la part de la nova tècnica en la configuració de la visualitat contemporània, s’explica que la descoberta dels dos pintors afavorís una literatura generosa. Són textos poc homogenis, escrits per gent tan barrejada com poetes, periodistes, crítics, marxants, col·leccionistes, diletants, conservadors de museu, historiadors o professors universitaris, que s’han espremut la imaginació en articles periodístics, catàlegs, pamflets, revistes acadèmiques o llibres —prims i gruixuts— al llarg de dècades.”

Fèlix Fanés (Barcelona, 1948) és catedràtic d’història de l’art de la UAB i ha publicat nombrosos estudis sobre art, cinema i literatura. De 1992 a 2000 va ser director del Centre d’Estudis de la Fundació Gala-Salvador Dalí a Figueres i ha estat visiting scholar a l’Institute of Fine Arts (NYU) els anys 1999 i 2001. D’entre les seves darreres publicacions, cal destacar Salvador Dalí. La construcción de la imagen. 1925-1930 (Electa, Madrid, 1999), La pintura y sus sombras (Museo de Teruel, Terol, 2005), Joan Miró. Pintura, collage y cultura de masas (Alianza, Madrid, 2007), Pere Portabella. Avantguarda, cinema, política (Pòrtic, Barcelona, 2008) i Arte y cultura visual (Cátedra, Madrid, 2018). Ha estat el comissari, o co-comissari, de les exposicions "Dalí. Cultura de masses" (CaixaForum, Barcelona, 2004), "Dalí and Films" (Tate Modern, Londres, 2007), "Picasso: un collage abans del collage" (Museu Picasso, Barcelona, 1912) i "Barcelona zona neutral 1914-1918" (Fundació Joan Miró, Barcelona, 2014). Al marge de l’activitat acadèmica, ha publicat l’assaig periodístic La vaga de tramvies de 1951 (Una crònica de Barcelona) (Laia, Barcelona, 1977), la novel·la La germana fosca (Destino, Barcelona, 1988), el llibre de relats La indiferència (Destino, Barcelona, 2006) i el dietari Diari de guerra. Nova York, tardor 2001 (L’Avenç, Barcelona, 2011).

ISBN: 978-84-949568-1-2
128 pàgs. 12,5 x 17 cm Rústica

<< retorn